E-tjänsten Livsmedelsanmälningar omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, där det förutsätts att offentliga webbtjänster är tillgängliga. Det innebär att varje webbtjänst ska uppfylla kravnivåerna A och AA i kriteriesamlingen Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. E-tjänsten Livsmedelsanmälningar offentliggjordes 1.11.2013. Det här tillgänglighetsutlåtandet offentliggjordes 21.1.2025. Webbtjänstens tillgänglighet har utvärderats av Livsmedelsverket.
Status för tjänstens tillgänglighet
Uppfyller inte de flesta kritiska tillgänglighetskrav. E-tjänsten Livsmedelsanmälningar är i sin helhet föremål för reformarbetet och i samband med detta åtgärdas bristerna i tillgängligheten allteftersom de nya delarna tas i bruk.
Märkte du bristande tillgänglighet i vår service?
Berätta om den för oss, så gör vi vårt bästa för att åtgärda den.
Tillsynsmyndighet
Om du märker några problem med tillgängligheten på webbplatsen, först ge feedback till oss, webbplatsen operatör. Svaret kan ta 14 dagar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du göra anmälan till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På webbplatsen för Regionstatsförvaltningsmyndigheten för Södra Finland förklaras exakt hur man gör en anmälan och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Regionstatsförvaltningsmyndigheten för Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
telefonväxel 0295 016 000